Chicago – Act II: a day in the city 1

Yep, two days was not enough for such a good vibe from everyone… and there were some people I couldn’t even get to talk to! However, the Forum was over and on Monday, after breakfast, we said good-bye to some friends who were still at the hotel and then we got a shuttle that took us to the nearest station. From there we went by train to Union Station, then we walked up to Quincy, Brown line, that also runs through “the loop” until our stop near the Getaway Hostel.

É, dois dias foram poucos para aquela vibe tão legal do pessoal… e teve gente que nem deu pra conversar direito! Mas o Fórum acabou e na segunda-feira, tomamos café, nos despedimos de algumas pessoas que ainda estavam no hotel e pegamos uma vã que nos levou até a estação de trem mais próxima. De lá, pegamos o trem até a Union Station, andamos um pedaço e pegamos outro trem, da linha Marrom, que passa pelo Loop, até a estação que fica pertinho do Getaway Hostel.

20130819-traintracks

20130819-quincystation

20130821-getawayhostel-front01

After leaving the luggage at the hostel, we rode the train tracks until Chinatown. Each ticket is 2.25 $, at the first purchase you get a card where you can input more credits. Or you can purchase a pass for 3, 5 or 7 days. If you’re going to ride a lot or even use buses, that’s a good option.

Depois de deixarmos as malas no hostel, fomos de trem até a região de Chinatown. Cada passagem sai 2,25 US$, na primeira compra você ganha o cartão em que se pode colocar mais créditos. Ou você pode comprar um passe para 3, 5, 7 dias. Pra quem vai usar muito o trem/metrô ou até ônibus, é uma boa opção.

20130819-welcomechinatown

On our way to Museum Campus, we’ve stopped by a record store I had heard about online. I believe it must be really cool to hang out at night, as there is a bar downstairs and by its side a rock joint, including new bands playing.

No caminho para o Museum Campus, passamos numa loja de discos que eu tinha visto pela internet. Inclusive, deve ser bem legal de visitar à noite, pois tem um barzinho em baixo, e do lado tem um tipo de balada com rock alternativo, inclusive com novas bandas tocando.

20130819-reggies
Reggie’s music joint

20130819-reggiestore1

20130819-reggiestore2

Then we’ve walked to Museum Camps area, crossing the Soldier Field park (Bears!) and up to the Adler Planetarium and Shedd Aquarium.

Andamos pela região do Museum Camps, passando pelo Soldier Field (estádio dos Bears!) e seguindo até o Planetário e o Shedd Aquarium.

20130819-traintracks1

20130819-soldierfield

20130819-aquarium

20130819-planetarium

We didn’t get in these attractions, I thought it was not worth the ticket, as we didn’t had much time… The sky was so clear and we’ve walked up to the small beach park near there. The water was just a little salty, after all, it’s a lake beach…
Não entramos, achei que não valia a pena pagar o ingresso, já que tínhamos pouco tempo. O céu estava muito limpo, fomos até a prainha ali perto, a água era só um pouquinho salgada, afinal, é um lago…

20130819-beach01

20130819-goodhumor

Near the Aquarium we can hop on a boat, the “water taxi” (8 $ per ride). So we did, up to Navy Pier through the waters of Lake Michigan.

Do lado do Aquário dá pra pegar um barquinho, o “water taxi” (8 dólares). Fomos até o Navy Pier pelas águas do Lago Michigan.

20130819-watertaxi

20130819-navypier-skyline

And finally we’ve grabbed some lunch! My friend was anxious to try out Mac Donald’s there – and this was the most beautiful Mac I’ve eaten on in my life!

Finalmente almoçamos! Meu amigo quis experimentar o Mac Donald’s – e esse foi o Mac mais bonito onde já comi!

20130819-navypier-macdo

Navy Pier is like a gathering of entertainment options – there is the Shakespeare Theater (Shrek was on, but I didn’t really felt like it), an Imax Theater, several stores to shop little gifts, concert houses (with a “beer garden”), and many restaurant options, even a ferris wheel!

O Navy Pier é como uma reunião de opções de entretenimento – tem o teatro Shakespeare (tava passando Shrek, nem me comovi), uma sala Imax, várias lojinhas pra comprar bugigangas, casa de shows (com um “beer garden”), além de várias opções de restaurantes e até roda gigante!

20130819-navypier-fromwheel02

20130819-navypier-gardenwater

20130819-kittybulls

From there, we’ve walked up to Grand Station, as I wanted to arrive earlier on the hostel to try the R&B place the hostel had suggested. After shower, we went to Kingston Mines. As we went along with other hostel guests, we didn’t pay to enter, just what we ate or drank. Kingston Mines is divided into two rooms, with different bands taking turns over the night.

De lá, andamos até a Grand Station, pois eu queria experimentar ir num barzinho de R&B que o hostel tinha sugerido. Depois de um banho, fomos mesmo, até o Kingston Mines. Como fomos com o pessoal do hostel, não pagamos a entrada, só o consumo. O Kingston Mines tem dois ambientes, duas bandas se revezam durante a noite.

20130819-kingstonmines-frontnight
Kingston Mines front at night

20130819-kingstonmines-bar

20130819-kingstonmines-bluesband01

20130819-kingstonmines-bluesband02

As we were really tired, we went back to the hostel, but… I’ve got up in the middle of the night about 3 times to go to the lady’s room, until I decide to drink coke and eat more of that pop-corn bought at Navy Pier…

Como estávamos cansados, voltamos para o hostel, mas… de madrugada eu levantei umas 3 vezes para ir ao banheiro, até que resolvi ir tomar coca e comer mais daquela pipoca comprada no Navy Pier…

20130819-hostel-cantsleep02
Insomnia. But one thing good to share: the hostel is very nice and I didn’t feel unconfortable to be up at 04 a.m. / Insônia, mas uma coisa boa: o hostel é bem legal e eu não me senti desconfortável por estar acordada às 04 da matina.

2 respostas para “Chicago – Act II: a day in the city 1”